Bytte og Returer – Slik gjør du
Kontroller før du returnerer
For at vi skal kunne godkjenne returen din, sørg for at:
- Varen er i originaltilstand
- Alle produktetikettene er fortsatt på
- Plomberingen, hvis den finnes, er ubrutt
- Originalforpakningen (for eksempel pappesken) er intakt og fraktbrevet er ikke festet direkte på pappesken
Vi forbeholder oss retten til å nekte returer som ikke oppfyller disse kravene. Da kan vi sende tilbake varen eller trekke fra et gebyr for verdiforringelse.
Les våre komplette kjøpsvilkår her
Hvilken returtjeneste skal du bruke?
Nå som vi har lansert vår nye nettside, har vi også en ny returtjeneste.
Hvilken du skal bruke for å kunne registrere din retur avhenger av om du gjorde din bestilling på vår gamle nettside eller den nye.
- Hvis du bestilte før 17. juni 2025:
- Ordrenummer: 9 sifre (10XXXXXXX)
- Returportal: https://portal.droppa.com/en/widforss-no/search
- Hvis du bestilte fra og med 17. juni 2025:
- Ordrenummer: 3–5 siffer
- Returportal: https://returns.ingrid.com/widforss
Slik returnerer du en vare
Pakk retur varene
- Bruk original emballasje hvis mulig
- Fjern gamle fraktetiketter
- Hvis du har betalt med faktura, sett fakturaen på pause gjennom Klarna
Registrer din retur
- Gå til riktig returportal (se informasjonen over)
- Du får en QR-kode og en returseddel via e-post
Lever pakken
- Vis QR-koden hos ditt PostNord-ombud – de skriver ut returseddelen for deg
- Eller skriv ut returetiketten selv
- Be om en leveringskvittering og noter forsendelsesnummeret
Kostnad
- Returfrakt koster 45 kroner og trekkes fra refusjonen
Bekreftelse
- Du vil motta en e-post når vi har godkjent returen
- Refusjon skjer innen noen bankdager
- Behandlingstid: 4–14 dager fra returen har ankommet til oss
Vil du bytte vare?
Vi tilbyr tilbakekjøp som en løsning for bytte. Det betyr at:
- Du legger selv inn en ny bestilling på varen du ønsker i stedet.
- Returner den opprinnelige varen som vanlig.
- Vi refunderer kjøpet så snart returen er behandlet.
Hvis varen du returnerer hadde en kampanjepris og du ikke finner den samme prisen igjen i nettbutikken:
Ta kontakt med oss før du legger inn den nye bestillingen, så hjelper vi deg med å justere prisen manuelt i etterkant.
Vær oppmerksom på at returfraktkostnad belastes i henhold til våre vanlige vilkår.
Reklamasjoner
Kontakt oss om du returnerer en defekt eller skadet produkt gjennom vårt reklamasjonsskjema som du finner her.