Kjøpsvilkår
Generelt
Widforss.no selger varer via internett til privatpersoner og selskaper i Norge med person- eller organisasjonsnummer. For å handle hos oss må du være fylt 18 år og ha gyldig norsk legitimasjon (for å kunne hente pakken). Hvis du er under 18 år, må du ha samtykke for ditt kjøp fra en som er over 18. Vi selger for øyeblikket ikke varer til kunder på Svalbard.
Bestillinger
Bestillinger gjøres på vår nettside www.widforss.no. Ved å trykke Fullføre Kjøp godtar du våre kjøpsbetingelser og samtykker i at relevant kundedata som navn, leveringsinformasjon m.m. registreres i vårt kunderegister. Hvis du har gjort flere bestillinger innenfor samme korte tidsrom, forbeholder vi oss retten til å pakke bestillingen samlet, dersom det lar seg gjøre for smidigere levering.
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykk og prisfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne.
Videre forbeholder vi oss også retten til å kansellere din bestilling eller del av denne dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om ny beregnet leveringsdato eller alternativt produkt. Du vil få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling – eller kansellere bestillingen.
Priser og produktbilder
Alle priser er oppgitt i norske kroner, inkludert moms og toll. Eventuelle fraktkostnader tilkommer avhengig av fraktalternativet du velger når du bestiller og vises i kassen før du godkjenner din bestilling.
Produktbildene i nettbutikken kan avvike noe på form, farge og tekniske detaljer, litt avhengig av bildematerialet som er gjort tilgjengelig for oss fra ulike leverandører. Det står normalt beskrevet i produkt-teksten dersom produktbildet er noe annerledes enn produktet som sendes.
Widforss.no forsøker alltid å gi så riktig informasjon om produkter og priser som mulig. Vi tar forbehold om at skrive/trykk-feil kan oppstå og forbeholder oss retten til å løpende holde produktinformasjon oppdatert og korrigere avvik fortløpende. Feilprising forekommer i de fleste nettbutikker og vi forholder oss til retningslinjene fra Forbrukerombudet ift dette tema.
Undersøk din levering
Når du mottar varene dine bør du så snart som mulig undersøke at alt er med i pakken og om varene har feil eller mangler og at varene samsvarer med din ordrebekreftelse. Er produktene skadet under transport eller har andre feil og mangler må du ta kontakt med oss så raskt som mulig eller senest innen 14 dager.
Personvern
I forbindelse med din registrering og / eller bestilling, godtar du at vi lagrer og bruker personlig informasjon for å kunne tilby ordinær kundeservice. All informasjon holdes konfidensielt og håndteres ift gjeldende lover og regler. Du har til enhver tid rett til å motta og slette all informasjonen som vi har registrert om deg.
Informasjonen du oppgir om deg selv, brukes av Widforss.no for kundeoppfølging, levering og betaling. Informasjon overføres ikke til tredjepart uten ditt aktive samtykke. For å abonnere på vårt nyhetsbrev er det et krav at det skal være etter et aktivt samtykke. Du kan når som helst avmelde deg fra nyhetsbrevet via linken nederst i hvert nyhetsbrev vi sender ut.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillinger som inneholder uriktig personlig informasjon og / eller hvor mislighold/svindel mistenkes.
Les mer om hvordan vi behandler dine personlige opplysninger i vår personvernerklæring.
Copyright og opphavsrett
Alt innhold på dette nettstedet som for eksempel tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen programvare tilhører Widforss eller våre leverandører og er beskyttet av norske og internasjonale copyright lover.
Frakt og levering
I kassen velger du ønsket leveringsmetode og utleveringssted, enten til pakkeboks eller utlevering i post i butikk. Normalt pakkes lagerførte varer samme dag som bestillingen gjøres. Gjøres bestillingen på kveld/natt vil pakken pakkes neste virkedag. Når produktet har forlatt lageret, overføres fraktansvaret til speditøren som skal levere bestillingen innen fristen for den valgte fraktmetoden. Ved bestilling av varer som ikke er lagerført, vil samme vilkår naturligvis gjelde så fort varen kommer på lager.
I enkelte deler av Nord-Norge og enkelte øyer så må man forvente noe forlenget leveringstid. Vi leverer for øyeblikket ikke til Svalbard.
Kunden har alltid full 14 dagers angrerett, ved leveringsforsinkelser. Det kan være noen ganger det er umulig for oss å fullføre bestillingen, for eksempel hvis vår leverandør ikke kan oppfylle vår forpliktelse til oss. Det kan f.eks være at produktet er utsolgt for sesongen, utgått fra produksjon, leverandøren har ikke varen på lager eller varen er trukket tilbake fra markedet.
Det kan også oppstå forsinkelser i høysesong, hvor kapasiteten på lager eller hos våre befraktere er sprengt. Eksempel på høysesong kan være jul, påske, sommerferie, Black Friday mm.
Vi tar også forbehold om leveringstid ved uforutsette naturkatastrofer eller værforhold som hindrer transport av varer.
*Virkedager
Når frakttider beregnes er det virkedager (arbeidsdager/hverdager) som gjelder.
Betaling
I kassen velger du mellom de tilgjengelige betalingsmetodene som er tilgjengelig for deg. Når du handler hos Widforss.no godtar du at Klarna behandler dine personlige opplysninger. Klarna håndterer alle betalingene våre. Fakturaen sendes samtidig som vi sender bestillingen din. Widforss.no har rett til å foreta en kredittsjekk hvor det er nødvendig å gi kreditt. Betaling etter forfallsdato medfører gebyr 70 NOK fra Klarna og renter.
Bytte og retur
For retur: vennligst fyll ut returskjema du finner her
Returetikett sendes deg per epost etter utfylling og behandling av returskjema.. Du som kunde er selv ansvarlig for at varen leveres til innleveringssted/Post i butikk.
Retur hos oss er gratis, returlappen vi sender deg er ferdig frankert og det tilfaller ingen gebyr når vi har mottatt og behandler returen din.
Når du har sendt din pakke i retur samles denne og andre returer opp på Bring sin terminal på Alnabru og sendes så samlet til vårt lager en gang pr uke. Normal levering og -behandlingstid er 1–2 uker, men i hektiske perioder som Black Friday og andre netthandels høytider som jul og romjul må man påregne lenger behandlingstid på returpakker.
NB! Har du en ubetalt faktura på en ordre er det viktig at du selv ber Klarna om å flytte forfallsdato. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe Klarna kundesupport på telefon 21 01 89 91. Faktura fra Klarna forfaller selv om du har returnert varene til oss, og så lenge returen ikke er ferdig behandlet. Betal derfor faktura til dato og vi krediterer beløpet når alt er ferdig behandlet hos oss.
Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett, fra du mottar varen. Hos oss har du imidlertid en utvidet angrerett og du kan angre ditt kjøp i opptil 30 dager, fra du mottar varen.
OBS! All retur må pakkes ned i en ytre emballasje, utenpå den orginale emballasjen til varen.
Det er naturligvis et vilkår at produktet og emballasjen er i ubrukt og salgbar stand med lapper og etiketter fortsatt festet på produktene.
- Hårete, flekkete og skitne produkter blir ikke godkjent for retur og vil bli lagt til side for vurdering eller sendt i retur.
Det er kundens ansvar og passe på at varer er forsvarlig pakket ved en retur. All retur må pakkes ned i en ytre emballasje, utenpå den orginale emballasjen til varen. Skader som oppstår pga mangelfull pakking er kundes ansvar. Skader påført pakken av speditør er naturligvis speditørens ansvar. Kunden må påse at både produktet og originalemballasjen er i ubrukt og salgbar stand. Dersom varen som returneres ikke er i ny salgbar stand (med hel emballasje og etiketter/lapper) vil vi ta et gebyr tilsvarende varens verdireduksjon. Dette vurderes ved mottak og behandling på vår returavd.
MERK! Vær oppmerksom på at hygieneartikler, åpnede vakuumposer, åpnede lokkefløyter, undertøy (underbukser, truser, sokker) og mat er unntatt fra retur/angreretten og kan ikke returneres. Dette er av naturlige hygieniske grunner.
Aktiverte Tracker Hunter-lisenser er det heller ikke angrerett på.
Har du spørsmål så ta kontakt med vår kundeservice. Vi trenger følgende informasjon for å hjelpe deg raskt:
- Ordrenummer (finnes på ordrebekreftelsen, faktura o.l.)
- Ditt navn og kontaktinformasjon
Ved ønske om bytte av størrelse
Det kan være en utfordring for nettbutikker å gjøre størrelse bytte på samme ordre. Dette av den enkle grunn at det hender at størrelsen man ønsker å bytte til allerede er eller blir utsolgt i tidsrommet som den fysiske returen er på vei. For å sørge for at kunder til enhver tid kan bytte og ha kontroll på hva som kan leveres, refunderer vi alle bytter som en vanlig retur. Det vil si at varen man ønsker returnert blir kreditert og refundert.
Dersom man ønsker å bytte varen, enten i annen størrelse eller farge legger du bare inn en bestilling på www.widforss.no på vanlig måte.
Ny ordre og faktura går altså ikke mot den gamle ved bytte av størrelse eller modell. Ny ordre betales på vanlig måte da returnert vare er den som blir refundert.
Det gjelder ikke ved kjøp av visse jaktdresser kjøpt som sett. Ønskes bytte av størrelse på kun jakken eller buksen legger du ny ordre på ønsket størrelse. Legg til en kommentar på bestillingen når du kommer til kassen hvor du skriver: Størrelse bytte
Da kan vi stryke faktura på den nye ordren så fort det er sporing på plagget du returnerer om dette er ønskelig løsning.
Er du usikker på hvilke jaktdresser dette gjelder så kontakt oss.
Reklamasjoner
Vennligst send feilbeskrivelse og bilder ved synlig skade og vi vil hjelpe deg med reklamasjonen din. Kontakt oss så snart som mulig etter at en feil er oppdaget. Reklamasjonsretten gjelder ikke hvis kunde selv har forårsaket feilen.
Tilbakebetaling
Når vi har mottatt og bekreftet innholdet i returpakken, refunderes kjøpssum for de aktuelle varene som er returnert. Evt. fraktkostnad krediteres ikke. Har du handlet med Klarna sine betalingsmetoder refunderer Klarna beløpet ihht deres gjeldende vilkår.
Ved tilbakebetaling der du har handlet med kort (VISA/Mastercard) kan det ta 2–5 arbeidsdager fra du har fått e-post fra oss om tilbakebetalingen, til du har penger tilbake på konto.
Ved tilbakebetaling av ordre som er betalt med Klarna Faktura eller Klarna Konto, mottar du som kunde en e-post fra Klarna med et tilbakebetalingsskjema. Der du fylle inn kontoopplysninger. Når dette er sendt inn kan det ta 1–2 uker til du mottar penger på din konto.
NB! Har du en ubetalt faktura på en ordre er det viktig at du selv ber Klarna om å flytt forfallsdato. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe Klarna kundesupport på telefon 21 01 89 91. Faktura fra Klarna forfaller selv om du har returnert varene til oss, så lenge returen ikke er ferdig behandlet. Betal derfor faktura til dato og vi krediterer beløpet når alt er ferdig behandlet hos oss.
Uavhentede pakker
Vi forbeholder oss retten til å belaste kostnadene ved uavhentet pakke med et gebyr pålydende 250 kr. Pakken ligger normalt hos utleveringsstedet i 7 dager før den returneres til oss. Husk at du trenger å få tilsendt en returlapp fra oss dersom du ønsker å sende noe i retur.
Du kan enkelt og kostnadsfritt forlenge hentefristen fra 7 til 14 dager i Posten-appen eller via SMS.
Pakker med mangler eller avvik
Hvis du har mottatt en vare med en feil eller avvik, har du krav på ny vare eller pengene tilbake. Kontakt oss så raskt som mulig eller senest innen 14 dager. Kontakt kundeservice og du vil få den hjelpen du trenger for å få tilsendt ny vare.
