Houdini
Houdini Sportswear var ukjent i klatreverdenen tidlig på 90-tallet, senere vokste de til selskapet de er i dag. Houdini står for ansvarlig virksomhet og jobber hardt med miljømessige holdbarhet spørsmål. Deres formål og visjon er å inspirere og gjøre det mulig for mennesket å gjenskape båndet til naturen.
Varemerket jobber med multifunksjonelle plagg som fungerer like bra til friluftsliv og aktiviteter med høy intensitet som til hverdagsbruk på kontoret. Det ble grunnlagt i 1993 av Lotta Giornofelice som ønsket å lage varmende, funksjonelle klær for klatrere og skiløpere. Da som nå, kjennetegnes varemerket for sitt skandinaviske designuttrykk, med enkle linjer og holdbare materialer.
De aller første plaggene, en BH og fleece undertøy, ble raskt etterfulgt av et stadig større utvalg. I dag finner du undertøy, mellomlag, overtrekksbukser og jakker, samt tilbehør som luer og håndleddsvarmere fra varemerket. Vi på Widforss.no presenterer stolt et stort utvalg fra Houdini Sportswear her i Norge.
Houdini Power Houdi
Varemerkets absolutte bestselger er den myke og deilige genseren Houdini Power Houdi, en ikonisk hettegenser i glatt power stretch fleece som er vanskelig å ta av når du først begynner å bruke den. Genseren har i utgangspunktet sett lik ut siden den ble lansert i 2003. Dette er bevis på merkevarens fokus på å skape stilrene, tidløse og funksjonelle plagg.
Genseren har en tettsittende passform med lange armer som har hull for tommelen. Den har høy krage og tett hette, den lukkes enkelt med glidelås og har to lommer med glidelås. Bruk den sammen med en overtrekksbukse og en Houdini skalljakke som et varmende lag, eller bruk den som den er på dager med fint vær.
Hos oss på Widforss brukes den mye av personalet, vi kan anbefale dette ikoniske plagget på det varmeste. En annen favoritt hos oss er en luer fra Houdini. De er finnes i behagelige materialer som fleece og ull, og er alle stilrene og funksjonelle.
Houdini Sportswear
For Houdini Sportswear står holdbarhet stadig i fokus. De mener at holdbarhet ikke er en hindring for gode forretninger, men tvert imot at det på sikt er en forutsetning. Houdini har flyttet flesteparten av sine produkter fra en lineær produksjonssyklus til en sirkulær slik at disse kan gjenvinnes og at de har en minimal negativ påvirkning på miljøet vårt.
Dette betyr at produktene er laget av resirkulerte og resirkulerbare fibre eller fornybare og biologisk nedbrytbar fiber. Varemerket ønsker ikke å bruke begrensede materielle ressurser og har full sporbarhet og gjennomsiktighet i verdikjedene.
Men det handler ikke bare om materialene, det handler også om tidløs og funksjonell design som oppfyller et formål over tid. Uansett om du kjøper hverdagsklær eller klær til alle eventyrene dine, skal du føle at du kjøper produkter du vil kunne ha over lang tid.
Når produktene har oppfylt sin fulle funksjon, skal du enkelt kunne resirkulere dem slik at de kan gjenoppstå og oppfylle et nytt formål. Fra Houdini Sportswear finner du rett og slett smarte og tidløse produkter med minst mulig miljøpåvirkning!
